Mediaocean neemt Symsys over

om Europese activiteiten uit te breiden


Mediaocean — New York (6 augustus 2020) – Mediaocean,
het moderne beheersysteem voor omnichannel-advertenties, maakte vandaag bekend dat het zijn Europese activiteiten gaat uitbreiden door de overname van Symsys, een leidende Nederlandse aanbieder van media-managementsoftware.

Symsys is in Nederland een leidende leverancier van software voor media-management, die onder andere het uitvoeren van campagnes, inkoop, facturering en rapportage mogelijk maakt. Nederland vormt een grote reclamemarkt voor wereldwijde marketeers en is de thuisbasis van vele hoogwaardige internationale merken. eMarketer verwacht dat het dit jaar €4 miljard aan advertentie-uitgaven zal vertegenwoordigen. Deze overname zorgt ervoor dat Mediaocean wereldwijd beter vertegenwoordigd is en integreert de mediaplannings- en het inkoopbeheer van digitale media in zijn bestaande productie-, creatieve en factureringsapplicaties in de Nederlandse markt.

“Het overnemen van Symsys vormt wederom een belangrijke stap in het voortdurend verbeteren van onze schaalgrootte in Europa en wereldwijd, waardoor we internationale marketeers, bureaus, verkopers en de bredere reclamegemeenschap nog beter kunnen bedienen”, vertelt Bill Wise, CEO van Mediaocean. “Het integreren van het Symsys-team en -platform helpt Mediaocean bij het leveren van ons moderne managementsysteem voor omnichannel-advertenties in verschillende regio’s.”

“We zijn verheugd dat we deel gaan uitmaken van het Mediaocean-team, dat dezelfde betrokkenheid tentoonspreidt bij het bouwen van internationale oplossingen die zorgen voor efficiëntie en operationele uitmuntendheid voor onze bureauklanten en hun cliënten”, zegt Gerard Taams, CEO van Symsys. “Het is nu belangrijker dan ooit om mediaoplossingen te leveren die de verantwoording, productiviteit en samenwerking verbeteren. De bestaande schaalgrootte, wereldwijde aanwezigheid en cross-mediale end-to-end oplossingen van Mediaocean vergroten onze mogelijkheden en maken het Nederlandse medi-management beter beschikbaar voor activiteiten van internationale bureaus en merken.”

Het aankopen van Sysmys is de elfde overname van Mediaocean in de afgelopen vijf jaar. Recent maakte Mediaocean bekend dat het 4C heeft overgenomen en dat deze deal nu is afgerond. Het bedrijf integreert deze week de senior managementteams van Mediaocean en 4C, die rechtstreeks vallen onder de CEO van Mediaocean, Bill Wise:

● Dr. Alok Choudhary is benoemd tot hoofdwetenschapper en zal deel uitmaken van de raad van bestuur. Alok was hiervoor actief als oprichter, voorzitter en hoofdwetenschapper bij 4C.
● Lance Neuhauser is benoemd tot directeur. Lance was hiervoor actief als medeoprichter en CEO bij 4C.
● Karan Khanna is benoemd tot Chief Technology Officer. Karan was hiervoor actief als medeoprichter en CTO bij 4C.
● Anupam Gupta is benoemd tot Chief Product Officer. Anupam was hiervoor actief als CPO bij 4C.
● Nick Galassi blijft actief als Chief Financial Officer en Chief Operating Officer.
● Jessica Ramirez continueert haar functie als hoofd van de HR-afdeling.

Wise voegt eraan toe: “Het samenvoegen van 4C en Mediaocean heeft een dreamteam tot stand gebracht dat innovatie levert op een snelheid die in de sector ongeëvenaard is. Onze product- en engineeringteams vertegenwoordigen meer dan de helft van het samengevoegde bedrijf en ik heb er vertrouwen in dat Anupam en Karan tijdens het bouwen van een verbeterd platform hun volledige potentieel zullen waarmaken. Met de leiderschapskwaliteiten van Alok, Lance en Nick en de ervaring van Jess kijk ik er enorm naar uit hoe Mediaocean zich zal ontwikkelen.”

Over Mediaocean
Mediaocean is een modern managementsysteem voor omnichannel-advertenties dat merken, bureaus, media-eigenaren, technologie en datapartners samenbrengt. Mediaocean is een platform voor het beheren van kritische gegevens in verband met marketinguitgaven en maakt het end-to-end management van campagnes mogelijk; van planning, inkopen en verkopen tot het analyseren, optimaliseren, facturering en betalingen. Mediaocean verwerkt $ 150 miljard aan jaarlijkse media-uitgaven en heeft 1200 mensen verspreid over 20 wereldwijde kantoren in dienst. Het maakt deel uit van de Vista Equity Partners-portefeuille van softwarebedrijven.

Bezoek www.mediaocean.com voor meer informatie.

Contact:
Mona Khaldi
Press@mediaocean.com